Gra Super Mario Bros pojawiła się na rynku w 1985 roku (tak, 30 lat temu!) i podbiła rynek i serca graczy. A były to czasy, kiedy nikt nie słyszał o programach wspierających tworzenie oprogramowania i grafiki. I jak powstawały poziomy, których przejście zajmowało nam godziny? Odpowiedź jest prosta - rysowano je kredkami na papierze kratkowanym.
Takashi Tezuka, projektant Nintendo, wyjaśnił, że na takim papierze każda kratka reprezentowała jeden piksel na ekranie i każdy z nich trzeba było pokolorować tak, jak będzie wyglądał w grze.
Kiedy po dziesiątkach poprawek zespół projektantów był zadowolony z uzyskanego efektu, taki projekt można było zanieść do programisty, który przenosił to na komputer. Tak, wtedy pracował nad tym jeden programista.
Taki cykl tworzenia gry zapewniał kilka stopni weryfikacji, dzięki czemu do programowania trafiały plansze zatwierdzone, co pozwoliło uniknąć kosztownych i czasochłonnych poprawek.
Dobra, dobra. Chwila. Chcesz sobie skomentować lub ocenić komentujących?
Zaloguj się lub zarejestruj jako nieustraszony bojownik walczący z powagą